2024. február 16., péntek

Autista gyermek tanítása - általános 2. osztály. Karantén, olvasásrobbanás – kezelés #21

2020 őszét nézzük az öngyógyulási - felzárkózási folyamatunkban. Túléltük a normál általános iskolás integrált első osztályt annak minden szépségével és nehézségével együtt. Folytatódik a már csak enyhén autista gyermek tanítása, kezelése. Itt még időnként melegben is visszavette a hosszú ujjú felsőt, amit le kellett róla vetetni. És előfordultak átmeneti kellemetlen tünet felerősödés gyanús náthák és köhögések - lehet, hogy mentek le ezekkel további blokkok a beszédközpontjáról?

A még komplex holisztikusabb, hiperszónikus gyerekorvos

Ősszel, az első félévben gyerekorvost váltottunk. Nem mintha az előzővel nem lettem volna nagyon-nagyon megelégedve, sőt. A legkorrektebbek, leghozzáértőbbek között volt, akikkel idáig találkoztam. De ajánlottak valakit, aki az összes, Magyarországon létező, csak orvos által művelhető természetgyógyász ágazatban („áltudományos faxságban”) járatos: csontkovács, akupunktőr és homeopata is. És még több más, komplex holisztikus kezelést is művel. Ilyet még nem pipáltam, megemeltem neki az összes képzeletbeli kalapomat, eddig nem ismertem még csak hasonlót sem. Az őfajta szakemberekkel tudok a legjobban szót érteni, közös nyelvet beszélni. Ilyen mellett tudom igazán biztonságban érezni a gyerekeimet, mert ő fogja őket igazán jól kezelni – ha esetleg valamikor, talán 100 év múlva szükség lesz rá. Addig pedig úgyis én rendezem a dolgaikat… És a jelek szerint itt sem voltam a különc nézeteimmel egyedül, mert neki is nagyon tele volt a praxisa. Őt is sokan szerették, minden bizonyára a mazochista, betegnek lenni szerető, placebóval öngyógyuló páciensei. De szerencsére sikerült bekerülnünk hozzá.

Autista gyermek tanítása
biorezonanciás Healy
támogatásával?
(saját fotó)
Amikor elmentünk bemutatkozni, és például megkérdeztem tőle, hogy hallott-e már az EFT-ről (stresszoldó Mesterpont masszázsos – akupresszúrás módszer, amit sokat használok), rábólintott, persze hogy hallott. Hitetlenkedtem és hüledeztem, másoknak ez nem szokott ilyen egyértelmű lenni! Ő mutatta meg nekünk a Healy házi biorezonanciás készüléket, amivel ott helyben nagyvonalakban ki is mérte a delikvens állapotát. Nagyon meggyőző volt. Tehát hazamentünk, kigazdálkodtuk a kütyüre az 5 évre befektetendő összeget és akciósan vettünk egyet mi is.

Most kell még az érintettnél jó alaposan ütni a vasat, mert még meleg az a vas! Most kell még minden szelíd komplex holisztikus lehetőséget, „áltudományos faxságot” használni a kiegyensúlyozására, a maradék zavarainak a kitisztítására! Nem akkor, amikor már elmúlik 10 éves, bezárul egy természetes élettani fejlődési kapu és egyre jobban elmegy a hajó! És nem mellesleg, ez nekünk is jót fog tenni. Végre valaki (azaz, valami) engem is kezelni fog napi szinten!

Koncentrációs képesség (?), kudarctűrés (?) növelésében meglepő javulások: Healy?

A kütyüvel jól „átvertek” minket is… Eddig a delikvens szépen lassanként haladgatott pl az olvasásban. Pl. az utcán a feliratokat szépen elolvasta, de inkább még csak a rövidebb szövegeket, egy kicsit bizonytalanul, főleg képeskönyvekben, és kicsit nehéz volt őt rávenni az olvasásra. Már ez sem volt piskóta eredmény nála, de… 2 hét napi szintű személyre szabott Healy-zés után nagy meglepetésünkre minden ráutaló előzmény nélkül, teljesen magától nekiesett egy csupaszöveg magyar népmesének, és kb. a harmadáig el is olvasta, amíg el nem fáradt. 😯 Azóta mindent elolvas, egyre gördülékenyebben, hivatalos szövegeket is. Például a posta előtt sorban állva elolvasta a szakszavakkal teli járványügyi tájékoztató plakátot. Meg is dicsérték érte a velünk sorban állók, hogy milyen ügyesen olvas. Nahát, micsoda tünetelnyomó tudormányos véletlen egybeesések már megint, sokadszorra!

Fél évi napi szintű kütyühasználat alatt sok minden változott a maradék szellemi-lelki-testi-környezeti zavaraiban. Folyamatos megkönnyebbülés és boldogság volt-van nálunk ezek miatt. Például:

  • Egész jól bírta a sok karanténos online oktatási módot, amit még ez évben is el kellett viselnünk. Együttműködően csinálta a feladatokat, az összetetteket segítséggel, a házikat is. Verset megtanulta, felmondta videóra. A beszédének továbbra is tisztulnia kellett. Nyelvtani szabályokban, másolásban, tollbamondásban kevés hibát vétett. Olykor volt még lemaradás, lassúság, pontatlanság, felületesség, bizonytalanság, figyelmetlenség és sikertelenségi elkeseredés.
  • Egyre inkább az osztályával együtt írta meg a dolgozatokat, olykor még külön saját feladatlapot, de már nem nagyon kellett őt elkülöníteni ebben. És elég stabilan 3-4-5-ös osztályzatokat szerzett velük.
  • A karantén idején elkezdett rendszeresen Skype-on beszélgetni és a neten stratégiai játékot játszani az egyik osztálytársával. Sok szülő ennek nem örül, de mi igen, mert nyílt neki a világ, bandázott. Amikor véget ért a karantén, már offline is bandáztak.
  • És így tovább. Természetesen az eddigi, idegrendszer összerendező természetes fejlesztő foglalkozások továbbra is változatlanul folytak. Csak nagyon nem mindegy, hogy olyan gyereket kell fejleszteni és felzárkóztatni, akinek az idegrendszere tele van nem oda való tényezőkkel, zavarómezőkkel, toxinokkal; vagy olyat, akinek ezeket kitisztították, kitisztítják?

Apropó, osztályzás. SNI gyerekeket nem osztályoznak. Vagy mégis?

Autizmus mozgásterápia,
alapozó torna,
csoportos bandázás: ez is fontos
(fotó: Herczku Anikó)
Általános iskola első osztályában minden gyereknek, neurotipikusoknak is csak szöveges értékelést adnak félévkor és év végén is, nincs osztályzás. SNI gyerekeknek akár teljes általános iskola alatt mellőzik az osztályzást, ez is beletartozik a részükre történő megfelelő feltételek biztosításába.

Második év végén már van osztályzás. És SNI ide, SNI oda, őt is osztályozták. De csak a környezetismeret tantárgy lett 3-as év végén, az összes többi 4-es, 5-ös. Hajjaj, de még mennyire, hogy belefér az az 1 db 3-as! Engem, a nagy maximalistát ő megtanított arra, hogy örülni kell annak is, ha görbül! Sőt, örülni kell annak is, ha egyáltalán normál iskolába járhat valaki! 

Ahogy haladunk előre az időben, és egyre nagyobb a modern 21. századi szemétdombunk, egyre több környezeti ártalom és mérgezés éri a fejlődésben levő gyerekeket, és egyre több nekik a tünetelnyomó tudormányos betegségügyi beavatkozás (antibiotikumok, lázcsillapítók, oltások és a többi), sajnos úgy szaporodik a krónikus beteg, súlyos (SNI) autista érintettek száma is. Már az ilyenekkel kezelt fiatal szülőkről átadódva is. Nem akarok vészmadár lenni, de… Ha így haladunk, akkor néhány év múlva nagyrészt csak EGYMI iskolákra lesz szükség, és az lesz a ritka, ha valaki befér a régen neurotipikusnak hívott gyerekek közé, a normál iskolába… élhetetlen poroszos oktatási rendszer ide vagy oda.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése