2024. február 6., kedd

Iskola előkészítő foglalkozások, autizmus szociális készségek „fejlesztése” – kezelés #14

A következő állomás a súlyos (SNI) autizmusból kivezető utunkban 2018-2019 tele-tavasza. Az integrált iskolába készültünk, aminek az indulása 2019 őszén volt esedékes. Voltak jelek, hogy nagyon erőteljesen érett (és tisztult) az érintett idegrendszere, alakult nála az iskolaérettség. Már az előzőekben leírt ceruzafogás kialakulása is ezt mutatta. És az is, hogy elkezdett mesekönyvből olvasást imitálni; nekiállt segíteni a mindennapi házimunkákban, például felhúzta a redőnyt. Ezért nem akartuk tovább visszatartani, menjen iskolába, lehetőleg normál helyre. Közben ekkor is folyamatosan kapta az aktuális állapotára a komplex holisztikus oki kezelést Dr. Tinus Smits elvei szerint, „szemfényvesztő placebós” homeopátiás kúrákkal, és hasonszervi szenzoros tornára is járt.

Súlyos (SNI) autizmus szociális készségek „fejlesztése”, iskola előkészítő foglalkozások és a fülbefogó Angyal

2019 telének végén az érintett integrálására kiszemelt normál, de haladó szellemű és gyerekközpontú állami iskola a leendő elsősöknek kedvezményes iskola előkészítő foglalkozásokat tartott. Ott volt a helyünk, az ilyen lehetőségekkel élni kell, a mi helyzetünkben triplán! 

Autizmus szociális készségek
„fejlesztése”: a holisztikus oki
kezelés folytán érdekesek
lettek már nemcsak
a vonatok (saját fotó)
Szokás szerint kitették az aulában a faliújságra a leendő elsős osztálytanítók bemutatkozását, hogy a szülők elolvashassák és választhassanak. Kérdeztem az érintettet, hogy melyikük szimpatikus neki? Rámutatott az egyik fényképre, akit még nem ismertem. Oké…

Az első foglalkozásra a szülők is bemehettek, a továbbiakra csak a gyereket lehetett beküldeni. Ekkor az érintettnél még fennállt a túlhallás egy része: ha a közelében énekeltek, befogta a fülét, nem tudta elviselni… Az első iskola előkészítőn is volt éneklés, ami nem esett jól neki – de ekkor egy egészen hihetetlen dolognak lettem szemtanúja. Odament hozzá az egyik pedagógus (az, akinek a fotójára előtte az aulában rábökött…), egy Angyal, és ő maga fogta be a gyerek fülét az éneklés alatt…

Pfff… Atyaég. Ki lehet ez a tanító néni és mit tudhat?

Lehet így is viszonyulni egy ilyen gyerekhez?

Ezek szerint megint neki való helyre került a delikvens…

Az első alkalommal úgy jött ki a foglalkozásról, hogy „ez nekem túl nehéz volt”… na de 60 percig tartott az egész, addig kellett figyelni, egy még óvodásnak… Ez egy neurotipikus gyereknek is megterhelő, és ő a jelek szerint mégiscsak végigcsinálta rendbontás nélkül

Nem mondom, hogy az érintettet az iskola előkészítő foglalkozásokra hordva nem izzadtam le párszor, és nem rezgett a léc… Mindazonáltal ahogy ment előre az idő, elég szépen belerázódott a programba; hozzászokott, hogy ott játékosan feladatokat oldanak meg. Nagyon hasznos volt ez a lehetőség.

Itt is megmutatkozott, hogy elkezdték más dolgok is foglalkoztatni a vonatokon kívül. A Mikulásos pulóverek után a plüssmackók lettek az egyik következő érdeklődési kör. Az iskolába hívogató rendezvényen, ahol ilyeneket lehetett vásárolni használtan, jótékony céllal, megvetetett magának egy jó nagy medvét. Azóta is vele alszik.

Okos kérdések, kinyílás a világnak, előbújik a közösségi lény

Alakul az iskolaérettség,
foglalkoztatják a számok
és a betűk (saját fotó)
2019 tavaszára már odáig jutottunk, hogy a fiatalúr egészen érdekes kérdéseket tett fel: Miért van a sok autó a vasútállomásnál? Mi az a kötszer? Mit jelent a hangulatvilágítás? Miért van a felnőtteknek cicijük? És így tovább. Valamint a hasonszervi szenzoros tornákon már intenzíven színezett és rajzolt, házakat, járműveket, emberformákat, sőt, betűket és számokat is.

Egy rokon is szóvá tette, hogy egy folyamatos kinyílást lát rajta az utóbbi években. Például most egy családi összejövetelen is egyfolytában mindenkivel kommunikált, minden munkában részt vett, a ritkán látott nagyszülőjén lógott, még egy ritkán látott rokont is a nevén szólított sokszor, amit most hallottam először.

Hajvágáskor a fodrász kérdezte tőlem, hogy a delikvens hova megy iskolába – és ő válaszolt helyettem, hogy oda, ahova testvére jár (felvették, mert a testvéreket alapjában véve is felveszik).

Az időszak alatt, hosszabb stagnálás után megint sokat nőtt testmagasságban, nőtt a lába és kibújt az első felnőtt foga is. (Iskolaérettségi jelek...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése