Most már külön keresgélnem kell a jegyzeteket, mert az iskolás éveket nem dokumentáltam olyan részletesen, mint az óvodát. Szerencsére sokkal kevésbé volt mit; komplex integratív kúrákat ekkor már nem folyamatosan kapott a delikvens, hanem időszakosan, szükség szerint. Főleg az elején. Az idegrendszere nagy része ki volt tisztítva a nem oda való zavarómezőktől. És már nem annyira anatómiai - élettani megfigyelések jöttek, sokkal inkább pedagógiai jellegűek; amik nem az én kompetenciáim. Így támaszkodok a hivatalos dokumentumokra: szakvéleményekre, pedagógiai jellemzésekre az autizmus integrációt illetően.
Autizmus integráció: megy a nagycsoportos vonat az iskolába (saját fotó, óvodás ballagási faliújság) |
Autizmus integráció: beintegráló nevelési tanácsadós szakértői vélemény 2019 áprilisából
Picit korábbról, mint ahogy az idült savós középfülgyulladás műtét nélkül megoldódott volna. Mazsolázok belőle.
- Megállapítás: átlagos övezetbe eső intellektusú. Minőségi eltérések tapasztalhatók a reciprok szociális interakciók, a kommunikáció és a rugalmas viselkedésszervezés területén.
- Megfelelő: egyedül vállalta a vizsgálati helyzetet, együttműködő volt és kapcsolatba vonható. Igényelte a visszajelzést, pozitív megerősítést. Motivált volt a feladatvégzésre. Családi kapcsolatokkal tisztában volt. Mennyiségeket dobókockáról felismerte, több-kevesebb-ugyanannyi fogalmát értette, feladatlapon írásban is megfelelően jelölte.
- Fejlesztendők: beszédét nehezebben értették, még sok hanghibája volt. A vizsgálat során folyamatosan mozgott. Képességprofilja szórt képet mutatott, munkamemóriája gyenge volt. Teljesítménye a feladatok számának növekedésével, illetve a vizsgálati idő előrehaladtával romlott, figyelemkoncentrációs nehézsége volt valószínűsíthető. Időbeli tájékozódása bizonytalanul működött. Első hang leválasztása részben volt sikeres. Szótagolós feladat elvégzése nem sikerült. Tükörképet azonosnak látta. Képsorban első és utolsó kép megtalálása problémás volt. Sematikus rajzolásban ábramásolása csak részben sikerült.
Egy kis hozzáfűzés ahhoz a megállapításhoz, hogy a vizsgálat során folyamatosan mozgott
Komplex integratív oki kezelés: autizmus után átmenetileg ADHD (Dr. Tinus Smits könyvéből) |
(Amellett, hogy ő nem volt egy helyben ülő fajta, mióta a (súlyos SNI) autizmus, mint rendellenesség megjelent nála…) Az időszakban újra kinyitottam Dr. Tinus Smits könyvét, hogy újra megnézzem a magnéziumhoz való viszonyát (fontosnak tartja ő is), és ez jött velem szembe. Idézek belőle:
"Hiperaktív és nyughatatlan lett, ráfirkált a tapétára vagy letépte a falról, csupán egyetlen másodpercre nem figyelt csak rá az édesanyja, s máris csinált valamit.
Amikor rendszeresen azt láttam, hogy autista gyerekek ilyen hiperaktív fázison mennek át, rájöttem, hogy ez a gyógyulási folyamat része."
Habár ez a jelenség például az óvodai ballagását is megzavarta, ahol megmakacsolta magát és kilógott a sorból, ezek alapján továbbra is jók vagyunk!
És újra és újra és újra aggasztó hírek a súlyos (SNI) autizmus gyakoriságának tendenciáiról: középiskola, munkahely, tanítók is?
Nagyon hasznosnak tartom azt a szokást, hogy napjainkban egy új közösségbe kerülés előtt szoktak szervezni ismerkedős találkozókat a közösség majdani tagjainak. Nálunk is volt ilyen leendő osztálybandázós esemény, egy kellemes zöld parkban, ahol alkalmam nyílt beszélgetni a fülbefogó angyal tanítónéninkkel. Azért is került hozzá a gyerek, mert ő érti a témát, mivel van az ismeretségi körében érintett, és emiatt fejlesztő pedagógus is.
Pffff… Ezek szerint mindkét gyerekem osztálytanítójának van az ismeretségi körében / rokonságában érintett… Merthogy a neurotipikus nagyobbikomnál is fennállt ez a helyzet.
Bakker, most már tényleg mondja meg valaki, hogy mi folyik itt???
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése